fbpx

Hej og tak for sidst!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Vestibulum et diam molestie, ultricies purus tincidunt, scelerisque odio.
Etiam in venenatis lacus, eget fauris. Nulla blandit elit id erat semper.

1) Wildspotte

Du skal lave dit eget board til Wildspotting, hvor du pinner alt det ind,
som DU synes er interessant (artikler, videoer, etc.). Dette board er altså kun til dig.

2) Lave dine egne trendkort

Du skal spotte trends efter trendkort-opskriften, dvs. definere og sætte billede på dine observationer.
Opret endnu et board, som du kalder fx Mine Trendkort og spot minimum 3 trends efter trendkort-opskriften:

1) Find et sigende billede
2) Formuler en catchy overskrift, som du skriver i KAPITALER (store bogstaver) efterfulgt af kolon
3) Efter kolon skal du beskrive trenden kort og præcis på et par linjer

3) Træn fremtidsmusklen

Trends kan omhandle hvad som helst, og behøver altså ikke at omhandle dit eget faglige felt eller privatliv. Det kan føles nemmere at spotte trends for andre brancher og funktioner end ens egen, fordi man derved netop ikke tager fremtiden personligt. Og det er det, der er meningen; det handler bare om at komme i gang og få trænet fremtidsmusklen! Når du først er i gang, bliver det nemmere. Og ingen grund til panik! En trend behøver ikke være sprit ny. Man må godt lade sig inspirere af/være enig med Future Navigator (eller andre), og små, bløde trends kan være lige så gode som store, hårde trends.

4) Gå dybere / Komme længere ind i fremtiden

Vi skal øve os i at tænke fra trends til fremtid og forestille os fremtidsscenarier.
Hvilke konsekvenser kan denne trend få for x? Hvad bliver det næste?
Medfører trenden en ny adfærd, tabuer eller dilemmaer?
Skriv jeres refleksioner i kommentarfelten og kommenter på hinandens.

Her i vores ordbog finder du definitionerne på de forskellige typer af trends.
Men det er rigeligt, hvis du skildrer mellem bløde og hårde trends.

5) Skærpe dit fokus

På dag 2 har vi fokus på at koble den store fremtid med DIN fremtid og vil arbejde med forskellige metoder og bygge en Futuregraphic. Til det skal vi bruge dine mest relevante trends, som vi laver og printer til dig “Future Navigator-style”.
Din opgave er derfor at maile 3 bløde og 3 hårde trends til Mette.

Deadline:
Send din mail til mette@futurenavigator.dk senest onsdag den 11. november kl. 00.00.