Fremtidens læger skal være omstillingsparate både med hensyn til typen af patienter og ændringerne i jobbene. Selvom det er irriterende at skulle ændre vaner og måder at arbejde på.
Start med: At give dem, der irriterer dig ret. For der er kun én årsag til at folk er irriterende, og det er, at de har ret. Uddannelse og inspiration er fint nok, men hvis man vil rykke, sig hedder det altså træning og irritation. Hjernen beskytter dig mod forandring for at bevare energien, og når man bliver rigtig irriteret, smider hjernen en røgbombe af forsvars-ord i hjernen, samt udløser en bølge af ubehag, for at undgå den dybere refleksion (også kaldet en kognitiv dissonans). Her skal man altid tænke “hov stop”, og træde et lille skridt ind i ubehaget, dvs. ikke løbe og smække med døren. Sig herefter “du har ret – jeg ved ikke hvad du har ret i, men der er noget her, jeg ikke forstår. Sig noget mere”, eller bare gå en lille tur.