Danskerne vil have god service

Når det kommer til indkøb vil danskerne have gode priser, bekvemmelighed og god service. Derfor vil discountbutikkerne aldrig dø, da danskere generelt har et kræmmergen. Dog vil discountbutikkerne i fremtiden være pæne, overskuelige og have god betjening ligesom andre ’normale’ butikker.

Men hvordan kommer danskernes forbrugsvaner egentlig til at se ud i fremtiden, i takt med at der er så mange netbutikker? Fremtidsforsker Liselotte Lyngsø forklarer, at hvis butikkerne skal overvinde nethandlen, kræver det, at de har noget specielt at byde på og at betjeningen er i top. ”Vi vil gerne blive inspireret til noget, vi ellers ikke ville købe. Det er sådan, at hvis vi får noget god inspiration og information når vi træder ind i butikken, så køber vi 30% mere, end hvis det var over nethandel.”

I forhold til danskernes daglige forbrug er der en tendens til, at det skal gå hurtigt, og produkterne skal komme med det samme. Derfor har bake-off og færdiglavede salater så stor succes. Danskerne har nemlig travlt og derfor undgår de helst slow-food tendensen. Liselotte siger: ”Vi gider ikke bruge tid på tunge og trivielle forbrugsvarer som mælk, vaskepulver og køkkenruller. I fremtiden har du heller ikke nogle kassedamer, som sidder og bibber varerne igennem. Du har betalt i det øjeblik du træder ud af butikken. Men du får inspiration og så går du måske på en tablet og bestiller og betaler. Du skal kunne få det hele og helst NU.”

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *